Fonds voor Communicatie Innovatie

2010 – Martin Kersbergen, DELA

Martin Kersbergen, manager corporate communicatie bij DELA heeft gisteren de Van Speijk Innovatie Prijs gewonnen, de prijs voor innovatie in de communicatiebranche. Ook won hij de publieksprijs. Kersbergen was door de beroepsvereniging Logeion voorgedragen voor deze prijs. Volgens de deskundige jury onder voorzitterschap van Robin Boon, Group Director Communications TNT, was Kersbergen de duidelijke winnaar. “Hij is erin geslaagd om een nieuwe positionering consequent in alles door te voeren en om tot nieuwe, verrassende producten en activiteiten te komen die voor de uitvaartbranche voorheen ´ondenkbaar´ waren. De communicatieafdeling bij DELA is de trekker geweest van de innovatie binnen het bedrijf”, aldus de unanieme jury.

Genomineerde Diederik Bijlsma van vZine International BV kreeg van Paul Iske, Chief Dialogues Officer ABN AMRO Bank en jurylid een incubatorsessie aangeboden. vZine kan hierbij een dagdeel gebruik maken van de denktank van Dialogue House om zijn innovatie verder te ontwikkelen en een businessplan te maken. vZine levert diensten rondom de voice mail van de mobiele telefoon waarbij voicemail ingezet kan worden tot een massamedium met een zeer persoonlijke tintje.

Unieke innovatie game

De vijf genomineerden voor de Van Speijk Innovatie Prijs, speelden met teams uit het publiek een unieke innovatie game ontwikkeld door MindGame. Tijdens deze game werden in twee rondes hun innovaties verder ontwikkeld. ‘We hebben verschillende nieuwe ideeën in de game meegekregen die we daadwerkelijk kunnen gaan toepassen. Dat is de grootste winst van deze middag’, aldus Martin Kersbergen.

René de Lange van de inzending Texelagenda, ging zonder prijs maar zeer tevreden naar huis. `We hebben zoveel nieuwe input gekregen voor wat er nog meer kan met de Texelagenda, geweldig`. Met deze innovatie game wil de Stichting Auspiciën die de Van Speijk Innovatie Prijs heeft ingesteld, de deelnemers concreet laten ervaren hoe innovatie werkt. De uitkomsten van de game hebben publiek en jury meegenomen in hun beoordeling.

De deskundige jury bestond uit, Bart Weijermars, algemeen directeur T-Mobile, Irene Koel, oprichter en mede-eigenaar van Bloei, Robin Boon, directeur communicatie van TNT, Paul Iske, Chief Dialogues Officer ABN AMRO Bank en buitengewoon hoogleraar Open Innovation and Business Venturing (UM) en Dagan Cohen,creatief directeur Draftfcb en winnaar Van Speijk Innovatie Prijs 2009 met Upload Cinema.

Bijgevoegde foto´s mogen rechtenvrij worden gebruikt bij berichtgeving over deze prijs o.v.v. de fotograaf,  Fotonova, George Maas en Van Speijk Innovatie Arena 2011