Fonds voor Communicatie Innovatie

EU1 wint Van Speijk prijs 2012 tijdens MARCOM

Amsterdam 15 juni 2012 – De Van Speijk Innovatie Arena, georganiseerd voor aansprekende innovaties in de communicatiesector leverde na een spannende en intensieve strijd met 18 pitches een trotse winnaar op: EU1, een nieuwe zender waar professionele film- en televisiemakers hun ideeën voor nieuwe programma’s voorleggen aan het publiek. De expertjury sprak dan ook van een “aansprekende innovatie en een echte category changer”.

De beste 18 communicatie innovaties konden deze week live pitchen op MARCOM in de innovatie arena’s en het aldaar aanwezige vak publiek had in de voorrondes de innovaties EU1, KLM Meet & Seat en INSCENE App gestemd welke op 14 juni jl. in de finale van de Van Speijk Innovatie Arena stonden. Een expertjury bestaande uit Elsbeth Eilander (TvM), Irene Koel (Bloei), Athalie Stegeman (VMC), Dagan Cohen (Upload Cinema), Jan Paul van Heemskerck (SAN) en Ron vd Jagt (Logeion) koos vervolgens de winnaar.

De Van Speijk Innovatie Arena is opgezet i.o.v. stichting Auspiciën welke als doel heeft het stimuleren van innovatie in de communicatiesector en werd dit jaar voor het eerst opgezet en uitgevoerd door BrandFuel,Energizing Brands! i.s.m. Adformatie Groep.

De Van Speijk Innovatie Prijs richt zich op bedrijven en innovators met als core business het realiseren van creatie, productie en/of distributie van communicatieproducten en –uitingen. Het gaat om communicatie in de meest brede zin van het woord, van opnieuw uitgevonden oervormen en nieuwe procestechnieken, tot aan moderne innovatie app’s. Denk daarbij aan een wijde range van bedrijven zoals reclame-, design-, en PR-bureaus, adverteerders die zelfverzorgend zijn, uitgeverijen, grafische productiebedrijven, multimedia- en AV-bedrijven, telecomaanbieders, etc.

Voor verdere informatie over EU1, zie ook: http://eu1.tv/nl/about .